16 порад батькам
другокласників
Порада 1
Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для
того, щоб закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову
пам’ять знання не перейдуть.
Порада 2
Навичка виконання домашніх завдань без допомоги
батьків не формується, такий закон засвоєння знань. Як допомогти дитині у
підготовці домашнього завдання: - Перевірте чи правильно організоване робоче
місце учня; - Привчайте дитину вчасно сідати за уроки; - Не дозволяйте учню
занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі
перерви; - Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли
дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не
зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність своєю;
Порада 3
Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині
виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати.
Порада 4
Важливо спочатку перевіряти і спів ставляти те, що
дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не
записують частину завдань.
Порада 5
Показувати дитині приклад організованості і
зібраності.
Порада 6
Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі
неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в
проблемі. Для успішного навчання важливо: - Наскільки добре дитина розуміє
зміст слів «неможна» і «треба»; - Чи знайоме дитині почуття відповідальності; -
Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова;
Порада 7
Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в
школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні
бути схожими на батьків.
Порада 8
Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так
оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність,
потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в
навчанні визначається багатьма факторами . Не останньою є віра батьків в
можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню.
Порада 9
Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися
шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може
отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну
діяльність. Якщо дитина погано навчається, то: - Вона втратила віру в свої
сили; - Боїться, що його спитають на уроці; - Йому соромно відповідати перед
учнями, перед вчителем; - Дорослі ставлять завищені вимоги;
Порада 10
Не вимагати від дитини більше за її можливості на
даний момент. Що робити? - Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття,
проблеми в родині …); - Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості
в своїх силах, пробудити інтерес до навчання); - Підбирати цікаві завдання; -
Уникати нервозності і невиправданих конфліктів; - Батькам слідкувати за собою,
за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос; -
Обов’язково відмічати перші успіхи дитини; - Намагатися розвинути в дитині
почуття гідності;
Порада 11
Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок
дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно
турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання
мами.
Порада 12
Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із
своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.
Порада 13
Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації
успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді
винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та
поведінці. Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого
(вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у
їх досягненні.
Порада 14
Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально,
що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно
виправити свою помилку.
Порада 15
Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку
особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я
припустився 20 помилок і тому отримав «2».
Порада 16
Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і
старатися , то все обов’язково вийде.
Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе
простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань. - Письмові
завдання варто чергувати з усними. - Бажано завдання виконувати в той день,
коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ,
вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів. - Розподілити
задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто». -
Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.
Немає коментарів:
Дописати коментар